Kolejne udogodnienia dla pasażerów MPK
Każdy kto ma Częstochowską Kartę Miejską MPK może teraz wykorzystywać ją także do zbierania punktów w Samorządowym Programie Lojalnościowym, a smartfon jest już nośnikiem biletu. To najnowsze udogodnienia w ramach programu Teraz Lepsza Komunikacja, a jednocześnie nowy pomysł na promocję miejskiego transportu.
Dziś, 25 kwietnia w siedzibie MPK o nowych możliwościach dla osób korzystających z miejskiej komunikacji mówili Janusz Sobczyk z Grupy Lew i Miłosz Olejniczak z firmy zbiletem.pl, przedstawiciele firm, które są operatorami tych usług.
– Program Lepszej Komunikacji z każdym miesiącem staje się bogatszy. Rozszerzamy ofertę dla kierowców, ale również pasażerów komunikacji miejskiej. Im więcej osób uda nam się przekonać, żeby zrezygnowało z własnych samochodów na rzecz publicznych środków transportu tym lepiej. To będzie nasz wspólny sukces. Doskonałą alternatywą są też cieszące się ogromną popularnością miejskie rowery.
Z okazji przypadającego 26 kwietnia Dnia Drogowca i Transportowca złożyłem życzenia wszystkim pracowniczkom i pracownikom MPK, kierowcom i mechanikom. W sposób szczególny podziękował też – wraz z prezesem MPK Mariuszem Sikorą – za wzorową postawę w trakcie wykonywania obowiązków służbowych kierowcy autobusu Bartoszowi Mikołajczykowi, który w lutym udzielił pomocy kierującej samochodem osobowym kobiecie, gdy jej pojazd zaczął płonąć.
Osoby korzystające z Częstochowskich Kart Miejskich – czyli dotychczasowych nośników biletów miejskiej komunikacji – zyskują teraz możliwość gromadzenia punktów lojalnościowych za dokonane zakupy u partnerów projektu, którymi są przede wszystkim częstochowscy przedsiębiorcy ale także m.in. obiekty MOSiR czy Miejskiej Galerii Sztuki. Punkty można zbierać w ponad 200 miejscach. Karty Miejskie, czyli właściwie bilety elektroniczne MPK, stały się więc przepustką do programu Częstochowskiej Karty Mieszkańca. Wystarczy tylko w prosty, intuicyjny sposób zarejestrować swoją Kartę na stronie https://karta-panel.czestochowa.pl. Potem trzeba już tylko ją podać przy okazji robienia zakupów czy korzystania z usługi w jednym z ponad 200 miejsc, które biorą udział w programie lojalnościowym, a punkty znajdą się na naszym koncie.
Wśród partnerów komercyjnych oferujących zniżki – od 1 do nawet 21% – są m.in. restauracje, sklepy spożywcze i rowerowe, butiki, biura podróży czy salony kosmetyczne i fryzjerskie. Lista partnerów, wraz z ich adresami, opisem działalności oraz wysokością oferowanego rabatu, dostępna jest na stronie www.karta.czestochowa.pl
– Dziękuję częstochowskiej firmie – grupie Lew, która uszyła ten garnitur na nasze potrzeby – a byliśmy bardzo wybredni. To dobrze, że dołącza kolejne funkcjonalności programu. Tych udogodnień w przyszłości będzie więcej.
Kolejnym ułatwieniem dla pasażerek i pasażerów częstochowskiego MPK jest system doładowań na urządzenia przenośne, czyli tzw. „bilet na smartfona”. Umożliwia zakup on-line biletów na smartfony oraz sprawne kontrolowanie ich ważności. Na stronie https://zbiletem.pl/?hash=czestochowa należy wybrać rodzaj biletu (okresowy, jednorazowy, ulgowy itp.), wpisać niezbędne dane, zapłacić przelewem lub kartą oraz zainstalować aplikację na dowolnym smartfonie z systemem Android, iOS lub Windows Phone. Bilet w aplikacji okazuje się kontrolerowi. Jeśli w tym momencie smartfon odmówiłby współpracy – np. padłaby bateria – wystarczy pokazać swój dokument z numerem PESEL.
To niejedyne udogodnienia dla korzystających z miejskiej komunikacji w ostatnich dniach. Od 1 maja tego roku, w ramach programu „Częstochowa wspiera seniorów”, częstochowskie emerytki powyżej 60. roku życia i emeryci powyżej 65. roku życia będą mogli korzystać z biletu emerytalnego – rocznego. Zapisywany na e-karcie i wydawany na podstawie ważnej legitymacji emeryta bilet będzie kosztował 100 zł i zachowa ważność przez 365 kolejnych dni od dowolnie wybranego momentu. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj www.czestochowa.pl/page/7,aktualnosci.html?id=10677
– Bilet za 100 złotych trafił już do 130 mieszkanek i mieszkańców – powiedział prezydent.